Інше

Програма “Виготовлення іграшок” (Кременчуцький міський Центр позашкільної освіти “ЛІДЕР”)

(0)
  • Рід діяльності: Гурток
  • Сфери діяльності та види: Інше
  • Вік учасників: 5 - 17 роки
  • Ціна: Безкоштовно
Програма акредитована
Ця програма розробляє наступні компетентності

Саморобна іграшка – це власна дитяча фантазія, яка має прояв у формі, характері, оздобленні, призначенні, у правилах гри з нею. Це – відчуття причетності до процесу творення разом із впевненістю у своїх силах: придумати іграшку, виконати її, відремонтувати, якщо знадобиться, і все це самостійно та ще й за власним бажанням.

Навчальна програма з виготовлення іграшки художньо-естетичного напряму декоративно-ужиткового профілю розрахована на навчання в групах початкового та основного рівня.

Загальний обсяг та тривалість занять становлять:

початковий рівень – 144 год. (4 год. на тиждень);

основний рівень – 216 год. (6 год. на тиждень).

Програма містить теоретичну і практичну частини. Для реалізації теоретичних завдань використовуються розповідь, яка супроводжується показом репродукцій, бесіда з оглядом іграшок та аналізом їхніх конструкцій.

Практична робота включає замальовку моделі іграшки, заготовку лекал, підбір матеріалу, з якого буде виготовлятися іграшка, розкрій тканини і хутра, зметування, шиття деталей, заповнення форми наповнювачем, з’єднання деталей та оздоблення іграшки.

Програма інтегрує знання гуртківців з історії, народознавства, креслення, трудового навчання. Протягом першого року навчання гуртківці здобувають навички з художньої творчості, уявлення про пропорції, виразність форм, засвоюють види швів, основні технологічні процеси виготовлення іграшки, послідовність виконання окремих операцій в її створенні та оформленні.

На початковому рівні навчання діти роблять прості анімалістичні іграшки. Для цього вони вчаться правильно замальовувати моделі, підбирати та розкроювати тканину, шкіру, хутро, оздоблювати свою роботу. Вони вивчають властивості матеріалів, з яких виготовляється найпростіша іграшка (тканина, шкіра, хутро, нитки), оволодівають прийомами та методами роботи з матеріалами та інструментами, вчаться акуратно ремонтувати пошкоджені іграшки та дотримуватися правил техніки безпеки у своїй роботі. Знайомляться з історією виникнення та вдосконалення іграшки, а також із розвитком народних промислів, пов’язаних з виготовленням іграшки.

На основному рівні вдосконалюються набуті знання і навички. Вихованці вчаться створювати тематичні композиції, самостійно підходять до вирішення творчих завдань, зокрема проектують і виготовляють оригінальні конструкції іграшок, створюють композиції з іграшок за сюжетами українських народних казок, творів українських письменників, поетів, дитячих мультфільмів. Для виконання складних композицій можна використовувати колективну роботу. Ця форма організації праці дозволяє ефективно виконувати трудомістку роботу, згуртовує дітей, надихає їх до творчості, викликає бажання змагатися один з одним і допомагати товаришу.

Коментарі